Thursday, February 4, 2010

saya dan bayang-bayang

saya gadis berumur 22 tahun

saya pelajar tahun akhir yang sedang menjalankan praktikal

sejak akhir-akhir ini...saya selalu keletihan yang teramat

fizikal dan mental...

bangun seawal 5.30 am dan habis kerja 4.30 pm....sampai rumah 7.00 pm....

ini keletihan fizikal...

saya juga sedang berusaha menyiapkan resume yang entah sejak kurun ke berapa tak siap2 lagi (ya...saya memang tiada keyakinan untuk membuat resume....)

juga sedang berusaha mencari universiti dan professor yang sesuai untuk menyambung master di jepun...

juga sedang (baru) ingin memulakan hobi lama iaitu membaca jurnal2....
(ini antara kepenatan mental....banyak sangat benda mau difikir2...)

adik saya yang kecil...baru berumur 2 tahun sudah mula meminati Arashi...

terutamanya Ohno Satoshi...dia memanggil Arashi dengan nama "Aarlashi...Aarlashi (smbil buat tangan nyanyi part Arashi...Arashi...for dream)"

dan dia selalu merengek2 mau tengok Arashi / budak2 menyanyi / katun budak2 comel dalam laptop saya....

dan kerja pun tergendala.......

dia stop kacau saya dalam pukul 9...saya mandi...dan terus mengantuk...tidur dalam jam 10-11...bila masa saya mau membuat kerja???

esok pagi...datang ofis...masuk lab...juga menjadi penat....

fizikal penat tak apa....tapi bila mental ikut penat, sistem menjadi lemah....apa2 pun x jadi...

adakah saya memerlukan suplemen tambahan????

buah dan sayur macam tidak membantu....

saya harus mengurangkan makan nasi...atau stop terus???

sebab karbohidrat yang berlebihan juga menyumbang kepada kelembapan otak...







(eh....yakah?????)

No comments: