Tuesday, December 7, 2010

cakap tapi tidak bikin (?)

ya......i know....i know....
aku memang kalo bercakap x pernah betul kan...(merujuk entry sebelum ni)
pa boleh buat....
gambar bogel sho adalah terlalu eksklusif untuk tontonan awam
so, x boleh letak sesuka hati di blog i yang suci ini...muahahaha!

entry ini sekadar memenuhi ruangan blog ni
plus, cik scha memang sudah berleter berkali2 suruh menghapdet blog
tah apa yang dia dpt dari blog ni aku pn xtau...wahaha~
tp ok juga la kan...at least,ada gak orang yg memperingati aku bahawa aku masih mempunyai blog
tempat mengadu di kala susah dan senang...sob sob~

oh ya...btw, mau tanya dengan sesiapa yg mampu menjawab la
camna mau buat tulisan ala2 superscript?
tulisan yang seolah2 dipadam konon2lah censored kan...
sebab i nak tulis bogel pun terpksa pakai the smallest jewwwrrrr
aku carik2 dlm pilihan tulisan di atas tiada...tp pelik sebab dalam blog orang lain boleh pulak buat camtu....
amazing race sungguh!

5 comments:

Sayer Best said...

oh,nama binatang itu ialah strikethrough.

Cara membuatnya adalah dengan:

1.Menulis nama perkataan yang anda mahu.contoh.Bogel

2.Highlight perkataan itu.

3.Pilih tab yang no 8 dari kiri,dia antata tab underline(u yang bergaris) dan change text colour(A yang bawah dia de lain hitam).

4.tadaaa..dah siap



sekian,terima kasih

scha said...

ahernya kau hapdet..nak buat yang underline kat tengah perkataan tu eh? itu nanti bile kau nye blog update to pro-level la lebey kurang..kot..sebab dulu aku pun mencari nak buat mende tu,tapi tak jumpa..alih2 satu hari yang ceria,blogger aku cam ter-update,cam jadi latest version la,pastu otomatis ade superscript kat bahagian font..agak nya kau kene salu hapdet la untuk mendapatkan blogger version baru..huhuhu..kot..aku rasa lah..cuba tanya dibah lak..hehe

Ruwaida Ridzwan said...

ak rasa kan,ko nyer x tukar lagi setting tue..musti ko guna setting lama ..

ko g kat setting.

cari global setting.

select post editor ,amek Updated Editor (recommended)

pas tue br la bleh nk strikethrough

shee said...

trimas atas nasihat yg diberi...
tapi...smua x dapat...
maybe btol kot ckp fiza...blog aku ni taraf2 bdk hingusan lagi..tu yg xdpt buat tu...

aku akan brusaha utk trus menghapdet (yo2 an je...)

「dieyb」 said...

uhuk..uhuk..uhuk.ade org sebut nama aku kah?