Tuesday, April 12, 2011

Kau yang tidak puas hati

Sangat geram dengan sesetengah company yang mau mencari pekerja baru
tapi dalam requirement letak macam2
okla...ko mau demand ok...x apa...nama pun company kau...mesti mau yang terbaik kan
tapi kalau ada yang siarkan iklan sampai mau dekat sebulan, still x dapat pekerja apa kes???
orang lain ada apply???ada kan...tapi kau yang demand lebih macam kan company kau saja yang buat bisnes tu di malaysia

macam ada satu company di sabah ni
company makanan/plastic aku rasa
tahun 2009 dia buat iklan sama...jawatan food technologist
2010 buat lagi...2 kali pula tu keluar dalam setahun
2011 ni buat lagi...aku apply macam mau mati idea buat resume cover letter semua kau still x puas hati???
apa lah salahnya kalau kau panggil interview saja dulu...dapat or tidak tu belakang cerita la
kau panggil interview then dari sana boleh la story2...tanya itu ini
aku sudah apply 2 kali untuk post company yang sama tu
tapi aku baru terbaca dalam latest iklan dia...dia mau chinese juga
pigi mampus bankrup boleh??????
kenapalah mau racist lagi masa2 macam ni
kau tiada pekerja sudah lama...mau 3 tahun mungkin...mungkin lah kan
kenapa????customer kau semua chinese kah???satupun tiada yang tau cakap melayu/BI???


geram aku...eeeee...gerammmm....geram sampai aku rasa mau berlari bogel di tengah2 bandaraya KK

No comments: