Wednesday, April 14, 2010

Hujung...

orang lain da start buat report
kenapa aku belum start?
orang lain datang ofis semua bawak laptop,buat report
kenapa aku x bawak laptop sekali?
sebab kalau bawak pun confirm aku takkan bukak punya
kerja sangat banyak hujung2 ni...
kenapa ya?
owh...mungkin sebab kami pindah ofis
pindah unit
dulu kat unit pembangunan produk
sekarang ni unit promosi
hari2 orang tempah produk...kerepek
pulak tu tempah ratus2...
tangan aku ada dua, campur ngan zila & makcik sorang tu, ada 6 je yang akan bertugas packing,labelling and whatsoever la kan....
dulu kat tempat lama,kerja adalah buat makanan then rasa...heaven sangat
sekarang ni pun makan juga...cumanya kerepek hari2...apalah ko nak expect sangat kan...
dulu buat kerja x hari2...balik pun selalu awal...
sekarang ni aku duduk cuma time minum pagi dan lunch sahaja...
balik pun jalan kaki ke tempat tunggu bas...gila jauh wa cakap lu...
macam dari usim ke nilai square...eh,ke sutera indah kot...apa2lah
tapi kenapa aku x kurus2?
lemak aku ni da degil gila...eh,lantak lah kan...nanti da kaya aku g lah Marie France Bodyline ke...
balik rumah sangat penat...masak,kemas rumah,mandi then tidur dalam keadaan x sedar...makan pun da x larat..
almost everyday macam tu...
jadi...bila aku nak mula buat report????
di mana ada kemahuan, di situ ada jalan....
hendak seribu daya tak hendak seribu dalih...
pe lagi peribahasa yang korang nak bagi aku?
apa2 lah....
ala...report LI je pun...
supervisor yang datang melawat haritu pun macam x ikhlas je...
so,apa reason diorang nak expect report aku jadik macam Thesis kan???

2 comments:

Anonymous said...

erm, rilek sudeyh.
report LI ak dl pOn wt lmbt. heh.

[mls log in]
pu3

「dieyb」 said...

ala~..report LI je pun..thesis pun last minit (ye ke?.hihihi) cam x bese..hahaha..