Friday, June 18, 2010

pengalaman paling ngeri

aku takkan tanya pasal mimpi paling ngeri
sebab benda tu sangat common
lagipun, itu hanya satu mimpi
bila2 masa ko boleh bangun dan mendapati yang ko sedang tidur di bawah aircond rupanya
sedangkan ko mimpi terdampar di puncak gunung everest dalam keadaan bogel....
emmm~~~~

pengalaman paling ngeri...berlaku baru semalam
sedang seronok menonton D no Arashi...
tiba2 laptop off...bateri memang sah2 empty sebab beliau sudah bengong
ko cas la 5 hari 5 malam pun, daya ketahanan tetap x sampai 1 jam....
aku ni trauma skit pasal adapter ni..sebab haritu pernah rosak sehingga memaksa aku membeli adapter baru eh, 2nd hand babe...tu pun paling kurang rm240...
rasa macam mau memaki selama sebulan setengah....

cek2 adapter....mmg sah MACAM rosak...
on off suis...mmg sah x tindak balas terhadap bateri...lampu merah x menyala
try on laptop balik, lmpu merah menyala kejap, pastu off..
macam tu la seterusnya...lampu merah on off bila aku try on laptop
mau main komputer, try on x dapat...
aku x ambil peduli sangat sebab bapa aku cakap dia mau guna...

di sinilah bermulanya pengalaman ngeri....
hati gundah gulana...mata x ngantuk..baca komik pun x faham
bilik pula gatal...pakai selimut rasa panas, buka selimut terlampau sejuk pula...
mula lah fikir...ini balasan Tuhan sebab aku terlampau banyak tengok lelaki2 yang hot kebelakangan ini...balasan sebab aku malas cari kerja...bukan malas....dorang yang x mau terima aku....apa boleh buat kan
otak serabut fikir apa mau buat dengan laptop ni...
beli adapter baru, hofkos kena ada ongkos nya...
bukan tiada, cuma wang ada hanya untuk masa2 kecemasan...
laptop rosak..kecemasan kah???
terfikir untuk bertahan beberapa bulan tanpa laptop kemudian ingin membeli laptop baru bila ekonomi sudah agak stabil....
tapi...owwwhhhhh tidaakkkk...aku x sanggup
terfikir untuk menjual laptop lama ini dan membeli laptop baru...mungkin tambah sikit2 kan...
tapi juga tidaakkkk...aku sayang laptop ini...banyak benda dalam ni...susah senang dilalui bersama...huuu~
akhirnya keputusan dibuat
beli adapter baru..wang kecemasan...biarla...apa boleh buat
esok pagi konon mahu pergi ke kedai komp 1B untuk membincangkan masalah ini dengan pakar

bangun pagi2...kalau boleh rasa macam x mau bangun
rasa sungguh gloomy...
tengok tv...pastu buka komputer
eh, kenapa masih x boleh on..
tanya bapa, kenapa komputer x boleh on....
beliau melihat2 sekeliling...lalu ternampak ada satu suis yang tertendang
lalu menaikkan semula suis tersebut dan komputer bernyawa seperti biasa...
aku pun bernafaslah sikit, adalah juga tempat ber'internet'...
kemas dapur...sarapan...then naik bilik....
lalu ternampak lampu bateri laptop menyala merah...
waaaahhhhhh~~~~~!!!!!!!!!!!!!!!!!
laptop sudah kembali pulih.......
suis punya pasal rupanya.....
terasa mahu memeluk laptop dengan sekuat hati
terasa bersalah dengan adapter kerana menuduh beliau punca segalanya
ooowwwwhhh...saya berjanji x akan mensia2 kan hidup kamu lagi....
juga berjanji x akan berniat untuk menjual kamu lagi...
marilah kita hidup bersama selamanya...forever and ever.....

1 comment:

「dieyb」 said...

aku paham.
aku paham.
walaupun bg org lain..ini perkara biase.
aku paham.ahaks!