Friday, March 25, 2011

CAKAP tidak serupa BIKIN

okeh
entry bukan untuk mengutuk sesiapa
kalau ada yang ingin dikutuk pun adalah aku sendiri
ini lebih berupa analisa
sedang mengelamun tadi tiba2 boleh ter'kelamun' (eh.) pasal ni
banyak kali dalam hidup aku ni cakap lain, buat lain
tapi aku rasa mostly manusia memang macam tu la
kadang2 kita tend to speak based on our emotion at that time
so ketidaksehaluan dalam perkataan dan perbuatan tu memang something yang expected

situasi pertama masa first time makan old town kopitiam di 1 Borneo
aku cakap dengan yakin 'aku xkan masuk kedai ni lagi'
ni cerita masa keluar beronggeng dengan kawan2 di malam minggu
biasala kan orang muda ni, lagi2 kalau memang jenis yang suka makan macam kami ni
xkan la asal keluar mesti KFC,McD,PIZZA...bosan la kan
so tryla Old Town Kopitiam ni
ambient cam ok...sesuaila untuk lepak2 sambil tunggu makanan
tengok menu mcm sedap ja semua so aku order laksa, kopi old town dan french toast (mmg pelik mkn french toast mlm2 tapi peduli la kan...lapar.)
laksa sampai,tengok kaler pucat...rasa lagi ya rabbi...bagus lagi makan megi kari
memang tawar...then tryla french toast...aduh...ni lagi 1
peanut butter tebal gila sampai kelat rasa mulut aku makan
kesimpulannya, air ja habis...yang 2 lagi tu hanya pembaziran
laksa x sampai separuh pun aku makan
sebab tu la aku konon2 berjanji xkan masuk situ lagi...everything fail!
but 2nd time masuk masa x ramai orang...order french toast lagi
eh?sedap pula....lain dari yang dulu
mungkin dulu ramai orang tu sebab rasa agak kurang..mau cepatlah katakan
ataupun dia tambah sesuatu sebab aku bising makanan lambat sampai...??

pasal diet....ni eerrr...x perlu lah aku ulas banyak
paham2 je la yerrrr~~~~
malam ni aku berazam esok x mau makan nasi
esoknya...pagi,tengahari ja x makan nasi...malam habis...bantai semua
x makan satu hari la katakan...kesian perut aku menderita
tambah2 kalau aku xmakan parents mesti bising..especially bapa aku
takut betul dia aku ni kurus dan di'urat' oleh lelaki2 mata keranjang...auuwww~

cuci kain
ni memang aku x boleh elak
banyak2 kerja dalam dunia...cuci kain,jemur kain,ambil kain,lipat kain,iron baju adalah benda yang aku sangat 10000xxxxx malas mau buat
apa2 jenis kerja yang melibatkan kain.just name it.serious.
xtaula...kena sumpahan kali.hakhak.karut
tapi memang..kalau aku cakap 'okeh,esok mau cuci baju'
tunggula sampai next week,memang baju2 kotor tu xkan berubah tempat
sampaila stok baju habis then barula kelam kabut p cuci
itu baru cuci....lipatnya...kena tunggu next next week lagi
sampailah baju yang x kena lipat tu habis aku pakai semua
macam tu la life cycle baju2 aku (heh~patut ko single sampai sekarang shida)

lastly...kerja (isu sensitip memang kena last2)
after practical di jabatan pertanian dulu aku suda simpan azam yang kalau boleh aku x mau bergantung sangat dengan kerja dengan government sector awal2 ni
no offense.just personal thoughts.
masa tu memang azam betul2
tapi last2...apply juga spa 8.okla...xpa...apply ja
sebab parents pun asyik tanya so apply ja without much expectation
bila orang lain dapat interview aku x dapat,frust juga.padan muka kan.
tapi xpa...pujuk hati cakap 'sebab aku memang xmau so Tuhan bagi rezeki tu dengan orang yang lebih sesuai'
then ikut BeST ni...dapat praktikal di jabatan pertanian juga
masa ni memang aku rasa SHIT! DAMN! BAKA! CHIKUSHO! KILL!KILL! DIE!DIE!
sebab ini bukan salah aku!
ini salah pengurusan. BODOH punya lelaki
memang x pandai buat kerja...bukan mau merendah2kan
tapi sepatutnya kalau ikut BeST, masa praktikal tu seboleh2nya cari tempat yang ada possibility untuk diserap kerja terus.
okey,kami cari...macam mau gila cari tempat praktikal
last2....satu pun x dapat...alasan...x respon dari kompeni tu
GO TO HELL la!memang la x respon kalau ko x kol BANGANG!
aku mmg ada keraguan dgn org tu dari awal lagi so aku minta utk hntr sendiri application dgn kompeni tu
itupun dia x bagi 'better if i yg handle la kan' MAMPUS ko sana!
baru berapa bulan kerja...fresh grade...umur sama aku....memang x pandai buat kerja
at least aku ni pernah la juga part time di Parkson ngan hotel2...dia ni memang x pengalaman aku rasa....gaya ja lebih.hari2 pakai kot tapi sampai ofis buka juga.ingat sejuk sangat la di ofis ko tu.
last2...dapat praktikal di jabatan pertanian.
itupun bukan dia yang cari...kawan2 kami juga yang cari pastu boleh dia mau sumbat 6,7 org dalam tu
nasibla orang kompeni tu offer kompeni kawan dia sebab kompeni dia pn x mampu sumbat org byk camtu
see???bangang x bangang???orang lain pun tau 6 org praktikal 1 tempat adalah sesuatu yang x sesuai.dia boleh mau sumbat macam tu ja.
itulah habis usaha dia tu....menyumbat.
everyday after aku keluar dari training center tu...aku menyumpah dalam hati semoga dia dipecat satu hari nanti dan tau betapa susahnya cari kerja zaman sekarang ni.
bukan macam dia yang senang2 dapat kerja then bila dapat,x buat bersungguh2.
sangat frust ok kenal orang macam tu.satu penyesalan terbesar dalam sejarah hidup aku


huhhhhhh~
entry suda bertukar menjadi cacian dan makian kepada orang lain
walaupun awal2 tadi aku cakap x berunsur kutukan kepada orang lain tapi.....
kan.....aku memang cakap x serupa bikin




hmmmm...memang plan mau buat entry khas pun pasal kebangangan lelaki tu.

1 comment:

「dieyb」 said...

relax2.
just remember im waiting for u in September.. ^.^