Sunday, May 8, 2011

ma~~ma~~ma~~

Aku tau punca salah satu punca serabut aku is rimas tengok semua nak wish Mother's Day kat FB masing2
padahal ada ja mom diorang yang takda FB...yang ada tu ok lah...cuba kalau yang takda, nampak macam saja nak tunjuk diorang tu anak yang baik konon2 alert pasal Mother's Day segala...cis.
eh...busuk gila entry aku. tah hapa masalah aku pun tak tau...huahua~
so untuk fair kepada diri sendiri maka aku pun buat lah entry untuk mama I...saja nak tunjuk aku ada blog boleh tulis panjang2 pasal mak...kamu tiada sebab tu post kat FB ja...muahaha!!!

*****

Mungkin this sounds a bit kongajaq but I'm a type of person who doesn't like to listen to everything people said to me. Be it whoever pun.
So that's why aku perasan mak aku macam selalu kecik hati ngan aku sebab sepatah dia cakap...sepuluh aku jawab.
But now I learnt to just listen and shut up...heh~
At least tak lah mencederakan hati sangat kan.
Dan aku juga seorang yang sangat suka buat tindakan atas keputusan sendiri tanpa consult dengan orang lain. Kalau nak consult pun, mesti selepas aku buat keputusan tersebut which means more to just memberitahu than consult.
So whatever said after that was not used anymore sebab aku da selamat pun buat apa yang aku nak...kejam kan???
Satu lagi aku sangat ego. Ego yang teramat ego. Aku bukan jenis yang meluahkan kata maaf dan juga bukan jenis yang penuh sentimental terutamanya dalam hal keluarga. Mak aku pula jenis yang sungguh emotional so see the differences...Mak aku selalu mengharapkan kata2 manis dari aku untuk menenangkan jiwa or whatsoever tapi aku bukanlah anak yang sesuai untuk itu....kalau kakak aku mungkin ya...she's the perfect person for that role.

Above all that...aku sangat bersyukur dikurniakan mak yang boleh terpaksa bersabar dengan anak yang macam ni....Sanggup bersusah payah untuk membesarkan anak yang macam ni....Dan sanggup berkorban demi keselesaan hidup anak yang macam ni.
I thank you for all you have done to me. Walaupun aku bukan anak yang sangat taat...bukan anak yang sangat mendengat kata2 ibu bapa tapi aku sebenarnya sangat2 berterima kasih dengan apa yang telah diorang lalui sepanjang beberapa tahun ini untuk memastikan kami semua mendapat apa yang kami ada sekarang.

To reach the age where I already can live on my own, I am very grateful to that. But one thing I wish is to let your own children experience their own life. I know you feel uneasy about letting us go but you must to or else we all will forever stick for your help. I know you always feel unsure about our abilities to manage our own life but despite all that, It's much appreciated if you just let us or at least me to do what i need to with my life without giving much help. If I live under your shelter forever, I'm afraid that one day I'll not able to protect you or even myself from this world. I promise to lead a good life and become a better person for the family.



HAPPY MOTHERS' DAY

No comments: