Saturday, October 22, 2011

Bahasa jiwa bangsa

Benda aku paling tak suka masa update blog adalah nak decide which language or paling tepat what kind of malay language I want to use.

Sebab kan I ni from East Malaysia but then pernah stay at West malaysia 4 years. Ofkos la bahasa harian memang cakap Sabah. Jauh beza kan cara sebutan, perkataan dan word arrangement Sabah & semenangjung......

Kalau saya tulis dalam bahasa Sabah, nanti ada orang baca tak faham. Tapi kalau saya tulis dalam semenanjung punya style like tambah 'kot, yeke, ade, tak, nak' rasa diri macam gedik or mintapuji orang Sabah bilang.

So selalunya akan tulis as general as I can....Tapi most of time entry jadik ala2 formal. Ayat tunggang terbalik satu hal lagi....dooooiiiii~~~

Ekceli baru baca beberapa entry lama, rasa macam susah betul nak faham apa yang aku sendiri tulis. Simpang siur sana sini.....

Terus jadik tensen....terus tengok Arashi sepanjang hari (eh...sikit2 nak tensen)
Ni tensen balik la ni....kena sambung tengok Arashi lagi la.....

Oh ya btw, tula pasal sometimes aku suka mengada2 tulis dalam english. Biar general la kan. Walaupun english mak tak terer mana pun nyah~~~~
Biar ada lobang2....yang penting confident....huahuahua


or.....tulis dalam Jepung pun ok......no hal......aku salah pun orang tak tau~~~

No comments: