Monday, February 23, 2009

serba tak kena

orang kata "ingat 5 sebelum 5"
tapi aku selalu lupa
terutamanya bab "masa lapang sebelum sempit"
bila AKU rasa aku ada banyak masa lapang,
aku akan selalu plan macam2 tapi x pernah jadi satu pun

contohnya,minggu lalu aku sangat tiada assignment,lab report
dan proposal juga sudah siap..tinggal nak buat slide show
jadi,aku akan plan nak study food analysis,food law or food quality assurance
sebab test mid sem utk semua subjek tersebut adalah semakin hampir
tapi,sebab aku ada banyak masa lapang,aku akan menasihatkan diri sendiri
seperti "emm...pasnilah study.nak habiskan movie ni dulu"
ataupun yg paling selalu aku buat adalah
"besoklah...malam ni nak rest dulu,tengok konsert ARASHI"...
dan so-called nasihat tersebut berlanjutan sehingga hujung minggu menjelma..

bila hujung minggu tiba,seharusnyalah sama seperti hari bersuka ria di mana aku
hanya akan buat benda yang menggembirakan hati sahaja
(meaning...say no to study!)huhu.....zalim kan aku....
tapi hujung minggu yang lalu,lain dari hujung minggu yang pernah
aku lalui sepanjang 21thn 9bln aku hidup di dunia ini....
dengan segala masa yang terbuang sia2 sepanjang seminggu,
aku telah melawan hawa nafsu untuk bergembira dan berusaha
menyiapkan kerja2 yang terbengkalai.........
jadi..aku hampir stress...tapi berusaha menjadi seorang yang positif
dengan melawan ke'stress'an sendiri supaya aku tidak gila
sebab aku perlu bersedia dengan segala test yg bakal menjelma minggu ni,
hafos yang bermacam ragam
(aku di tengah2,fahamilah kalian,kita sama2 busy,sama2 buat kerja)
kena hantar slide show untuk proposal presentation,
kuliah yang semakin susah,lab report datang lagi dan tutorial yg berlambak!!!

jadi....di mana keamanan yang dijanjikan wahai obama!(wah...tetibe...)
aku jugak yang malas....oleh itu...mari berusaha menuju puncak bersama!

ATASHI.....ZETTAI AKIRAMENAI!!!!!!HONTO NI!!!

No comments: