Friday, December 18, 2009

IRO-IRO ATTAN DESU YO~~~~~

aku bosan...suppose balik kampung semalam tapi macam sangat malas
postpone ke hari ini...tapi malas juga...
so, di sinilah aku melayan kegilaan terhadap internet (kmpung sy tiada internet ya kwn2)..

hari tu akak aku kata nak belanja makan...
so, dia cadangkan sushi king...beliau yang mencadangkan ok...not me..
bak kata pepatah melayu jawa (eh..mentang2lah abg ipar aku jawa,ske ati claim ni pepatah jawa)
'kecik tapak tangan...sebesar pulau Hokkaido aku tadahkan'....
pengantin baru itu tinggalkan kitorng kat sushi king masa diorang sebok g buat spek...
kitorng pun pilihlah set menu dengan rakusnya
aku amik set pe benda tah...yang mcm oyakodon (nasi lam mangkuk de telor+ayam/daging/babi menutupi permukaan nasi)...hofkoslah takde babi lam menu dia...ni cuma andaian resipi yang kat jepun biasa buat je...adui...mule lah nak geli sorng2....
tapi oyakodon aku ni ade telor plus unagi (belut)...
aku mmg da lama nak rase belut tu (cam sedap je Ohno mkn lam shukudai)
zila amek set ayam curry ngn cheese

ni lah set makanan aku....last2 sume aku tak leh telan..kecuali tempura...tempura dia udang,rumpai,ubi manis ngn terung..jeruk yg ada bijik jagung byk2 tu aku cuba makan tapi tak leh masuk..last2 kluar balik..haha...ramen dia sangat dahsyat...nampak je cam bihun tapi rasa dia kalah mee basah...kembang gile!main dish iaitu oyakodon ngan belut, habislah jugak....walaupun aku memang tak boleh terima rasa belut tu...nak muntah aku..abg ipar aku je makan belut2 itu...aku mintak ayam curry dari zila which is sangat manis dan membuatkan tekak aku terseksa....tapi aku telan jua sebab terlalu lapar.....

kakak aku kutuk aku...
katanya..nak g jepun tapi tak reti makan makanan jepun
so,aku nak buktikan lain kali yang i'll go to proper Japanese Restaurant which maybe serve better or real Japanese Cuisine than Sushi King does....
one thing yang aku suka kat sushi king...green tea adelah free dan sangat sedap...
ia mampu meneutralkan rasa loya aku...
after order,baru perasan yang dia ade 1 lagi buku menu utk ala carte..
barulah aku nmpak soba dalam list...
dan aku sangat kuciwa...huhu

like this picture...ngehehe...
pandai c gaban pilih view yang best
ni masa kat station bus kot..balik dari kerja...

gaban's birthday is tomorrow
yesterday,at the lab...our supervisor was baking a cake for her daughter i guess, who'll have her birthday today...so, when told that gaban also will have her birthday tomorrow (which is saturday), she immediately said "bah...buli ba tu..yang kek satu lagi tu kamu hias2 lah...untuk birthday kek ko"
and as you can see, here was the final decoration for the cake..it became so messy after many things painted up on it...haha!but its was fun...

ARASHI's love is everywhere....:)
memory of PD

yes...i've tried to make omurice..but fail..haha!
the first mistake i made,as you can see..i'm using plain rice instead of fried rice cause not enough ingredients to do so....
second, i only use 2 eggs and it can't wrap the rice inside properly....
i'vr tried my best, with the help from dib-chan to wrap the rice but still...huh!
i'll try another one later...by myself...wish me luck dib-chan

miss you guys....bile lah korang nak datang sini...
penat aku tunggu...


eh...tetibe...
lalala~



















No comments: