Tuesday, December 16, 2008

kalau aku x mo balik U bulika????

aku dalam dilema ni sebenarnya
aku sepatutnya gembira atau sedih sempena berakhirnya cuti tidak lama lagi...
sedih sebab masa bermalas2an suda abis
gembira sebab x sabar mo start buat tesis
bila buat tesis maksudnya aku sudah tahun 3
bila tahun 3 maksudnya hampir suda tahun 4
bila suda tahun 4 maksudnya aku ada latihan industri selama 6bln(cover the whole final sem)
bila ada LI maksudnya 6bln tu aku x di U dan akan berada di rumah smbil LI
bila suda LI maksudnya aku suda habis blajar selama 4thn di U
bila suda habis di U maksudnya aku akan grad
bila suda grad maksudnya aku akan cari kerja
bila suda cari kerja maksudnya aku ada duit sendiri dan insyaAllah banyak
bila suda ada duit,buli la aku blanja kamu semua..eh..silap,bulila aku buat apa yang aku mao buat

panjangla pula kronologi untuk aku gembira sebab cuti dah habis dan pulang ke U..huh~
lain dari perasaan diri.......


hari tuh jalan2 p 1 borneo (yang di bangga2kan tuh) sama family aku..
besar jak lebih..tapi x pula parkson ka...jusco ka dalam tu..huhu
tapi nda pa la....terima jak la kan..shoping2 ni baik p tong's jak
benda utama yang aku cari adalah k-box....ya,saya adalah suka melalak
tapi keciwa.....game jak besar.tu pun kena beli kad harga rm13 yang dalam dia ada 10 token.berabis la aku sama adik aku ni p antam game yang ada di sana.
aku cari game peberet aku la.....bola keranjang mini..hahahahahahaha!
tapi aku p antam jak main lumba kereta pa suma sbb mo kasi hbs 10 token punya pasal..buli juga smpan sbnarnya,pastu dtg bila2 pun buli juga...tapi ntahla..malas mo smpan2
bosan la tempat ni..ada wayang jakla..
bowling pun teda.baik aku lepak CP jak...suma ada



feeling krismas suda mari..jadi haruslah shopping complex pun dipenuhi dengan suasana krismas..ramai betul orang ambil gambar..budak2la semua.tapi oleh kerana adik aku yang kecil itu adalah penakut,tengok patung rusa,orang ais di blakang tu pun dia suda keras jadi terpaksalah 1 family join skali.....masa tu jugalah dia mo berjalan la,merangkak la...bapa aku la yang layan..muahahahahahha

di 1 borneo ada salji!!!!!!!!(dlm ni x jelasla....)
ya...suma org jakun masa tu,salji turun tiba2..sila lihat muka2 kejakunan yang bertenggek di tepi2 tu....(termasuk jurucamera tapi blh cover sbb muka x nmpk..)


ni masa dalam borneo rainforest..
terkejut aku dalam mall ada hutan.kecil jak tapi okla...dalam tu ada sungai ni,pastu ada mini jambatan gantung lagi..gua pun ada juga...huhu.buli la kan,jln2 buang masa..tp msk kena byr rm5 saturang,dlm ni ada jual2 la..klu mo beli buli pakai kupon masuk rm5 tu


ni kali kedua,ketiga or keempat aku p 1borneo..lupala..
dulu2 tu p jln2 jak..masa mula2 siap x byk lagi kedai yang buka
pastu skali tu masa buka puasa sama c salha,kakak dia blanja
tapi ni yang paling best la sebab mungkin ramai org..yala,krismas mo dekat suda
pastu try banyak benda sebab kedai pun lbh kurang 80% yang suda ada...
mall ni kalau stakat mo jln2 cuci mata buli la kali...
klu rasa2 mo jogging tapi tkt org tgk tu kan,pura2la pg jln2 d 1borneo dan pastikan round sampai habis..pastu cek pernafasan,rasa2 cam bunyi baru lepas joging tu aaa..ok la tu
tu tandanya mall ni mmg besar..lbh kurang mid valley la...

oklah...sudah la aa..
aku mo tidur..sepa2 rasa mo blanja aku tgk wayang di 1borneo
sempat lagi tu mnggu ni..
talian aku on 24h yann...eh,napa aku 'ter'ingat c yanti ni?
hehe...lalalala~

jurukamera yang mukanya baru muncul ini mengucapkan selamat menghabiskan sisa baki cuti yang tinggal dan selamat kembali ke gagang bagi yang balik U awl....










4 comments:

Zery said...

Salam.

Hey Shida.

kenapa kau tukar alamat blog kau hah.

aku mau cari pun susah.

sekarang tengok apa sudah jadi.

anyway, aku akan link-kan kau punya blog di blog aku sepertimana yg kau mau.

aku cadang spy ko bgtau orang klu ko tukar address blog. ndak la jadi begini, dekat 1 bulan aku cari blog ko ndak dapat-dapat.

dan lagi satu, aku cadangkan kau tambah satu widget ni- followers. senang org cari blog ko in case ko tukar address.

Semoga ko makin kurus(ndak kurus2 dari dulu, apa maccam ini)<:3

himawari_shida said...

hey huzairi
salam

nnti klu akurus aku mengurat ko...
jan risau..

samsool said...

naa.. smua orang dia mu mngurat kalau dia kurus.. habess habess...

btw.. ada ba boling di 1 borneo tu.. si isam pi main ari tu.. (dia ndak bawa ko ka.. :P)

himawari_shida said...

huh~
dia pg bla?
khatam suda aku struktur 1borneo 2...
teda ponnnnnnn....