Saturday, October 17, 2009

TERASA INGIN MENULIS

ustaz aku masa sekolah menengah dulu pernah berkata bahawa 'kalau' itu adalah perkataan syaitan...
masa tazkirah maghrib...aku ingat sangat sampai sekarang coz at the moment dia cakap camtu..terus aku terkesima sebab aku memang suka cakap 'kalau'...
contohnya....'kalaulah aku buat ni dulu.....'
maksudnya...kita seolah2 tidak mensyukuri apa yang kita ada sekarang dan selalu berada dalam penyesalan...dikhuatiri kita akan menyalahkan takdir.....
so,after dengar camtu...aku pun rasa takut nak guna perkataan 'kalau'

bila dah besar ni...terasa macam banyak sangat penyesalan disebabkan kesilapan yang kita buat di masa lampau.....
tapi sentiasa ingatkan diri supaya 'keep moving forward'
no 'kalau...kalau..'
the only thing yang membuatkan aku boleh menjauhi perkataan 'kalau' ini ialah thinking for the future...early planning orang kata

bila dah planning2 tu...terasa macam tak sabar pula nak ke masa hadapan nya..
sampai apa yang ada depan mata ni pun hampir diabaikan...
terasa indah sangat masa hadapan tu...
merancang memanglah senang kan...indah belaka lah kononnya....
takkan nak rancang benda yang tak best kan....
tapi kita hanya mampu merancang..Tuhan menentukan...
yang mampu kita buat...keep moving forward

banyak sangat benda nak buat...
banyak sangat tempat nak pergi...
sebab selama 22 tahun aku hidup di dunia ni, aku masih belum buat apa2 pun yang boleh dibanggakan...
aku perlukan turning point untuk sesuatu yang lebih besar....



apa2pun...entry ini adalah khas untuk diri aku sendiri yang masih berusaha melawan kemalasan menyiapkan thesis writing...terlalu banyak berkhayal kot sejak akhir2 ni...tu yang tak berapa betul tu......

No comments: