Sunday, April 26, 2009

DI PENGHUJUNG JALAN.....

baru aku sedar betapa seksanya tiada internet di zaman moden ini
sepanjang minggu lalu,modem maxis yang bengong itu buat hal,
menyebabkan kami satu rumah tak dapat connection
bila pegi tanya ajen,dia suruh p maxis centre di seremban atau KLCC
so,pegila seremban,sampai seremban orang tu cakap diorang tak support modem
diorang hanya support broadband dan fixed line sahaja....
burit sungguhla!!!!!(ooopppsss...termencarut)
terpaksa pegi KLCC...tapi bukan aku la...siti sorang pegi,kebetulan dia pun nak dating...
Alhamdulillah....semalam dapatlah kembali internet...
tetiba rasa cam orang jakun semua....
dalam tempoh ketiadaan internet tu,series rasa cam katak bawah tempurung
tak tahu apa2 yang berlaku di luar...
tak kontek kawan2 menyebabkan aku mengalami tekanan dalaman
dah la masa rest untuk paper exam agak panjang....memang tak bercakap dengan sesiapa pun kecuali budak2 rumah aku ni.
diorang pun cam bosan ja aku tgk...asyik borak ngan orang yang sama sahaja,takde topik....
tv je lah sumber seharian...terpaksa kutuk fasha sanda yang berlakon tak jadi...hoho

sekarang ni tengah bertungkus lumus siapkan assignment food safety
ngantuk gila2...baru pas exam tadi then pi makan,jadi haruslah sangat mengantuk dalam kekenyangan...
tapi demi Dr.Zaiton ku gagahkan jua diri ini...(siapa suruh malas x nak buat awal2 dulu)
telinga sumbat earphone....pasanglah volume sekuat yang boleh...

oh...ada satu fakta menarik aku terbaca masa tengah cari bahan untuk assignment tadi
"melamine found in Munchy's sugar crackers"
dan-dan tu jugak aku jeling biskut gula munchy's yang sedang bertempek di sebelah aku ni
berita tu melaporkan bahawa melamine berlebihan terdapat dalam biskut munchy's untuk batch yang expired date nya adalah pada July,15 2009.tapi biskut aku expire March,15 2010 maksudnya batch lain2 maknanya,selamatlah...tak membazir duit aku... (makanan dihasilkan ikut batch.tak semestinya kalau batch sebelum tu ada melamine,batch seterusnya akan effect sebab manufacturer dia mestilah buat corrective actions kan....lagipun,Munchy's kan international company,takkan diorang tak buat tindakan susulan kan.....)

exam dah nak habis...lagi 2 paper
tapi masa ni lah aku baru rasa nak tension la...ape la...huh~

No comments: