Friday, June 19, 2009

MENUNGGANG SAMBIL MENONGGENG

orang kata...jangan suka terlalu mengharap
sebab nanti,kalau result yang kita dapat tidak menepati apa yang diharapkan,kita mesti akan kecewa yang teramat..
jadi,saya juga tidak meletakkan harapan yang tinggi untuk keputusan peperiksaan bagi sem6 ini
sebab sem lalu saya agak berharapan tinggi (?) tapi result adalah sangat jauh menyimpang dan saya sangat frust sampai menonggeng2....
sebelum saya membuka web universiti,adalah lebih baik saya menggembirakan hati dengan membuka facebook terlebih dahulu dan membaca komen2 mereka yang beria2 merancang reunion sekolah (tapi aku tau mesti nda jadi punyala tu.....hoho)...tengok2 gambar zaman skola dolu2 smbil ketawa sorang2..

bila hati sudah gembira...baru lah kita boleh masuk ke bab yang lebih serius...
kalau ikut kategori,result aku bolehla masuk kategori cukup makan...(which is not exciting at all) but because my hati sudah gembira maka,kegembiraan itu berlanjutan walaupun after tengok result...(tak faham sudeeehhhhh...)
awal2 dulu sudah heboh satu batch yang ada student gagal certain subject ni..memang seram la kan..apatah lagi aku yang banyak derhaka dengan lecturer berkenaan..siapa tak takut
macam2lah andaian..kalau aku gagal,terpaksa repeat dan terpaksa berhadapan dengan lecturer tu lagi..matilaaaa...
then,kalau tak mau repeat pun,buruklah result aku..(tapi,bolehkah tak repeat kalau da gagal???)

but,Alhamdulillah...semuanya ok...
walaupun masih ada dua 'CiCak' dalam result aku tapi at least,bukan aku lah yang masuk senarai gagal yang sedang menjadi perbualan hangat masyarakat Food Biotech batch ke3 USIM sekarang ni kan....
tapi kan..agak sedih juga sebab tidak berjaya menaikkan pointer...pointer naik berbanding sem lalu tapi still tak boleh cover pointer keseluruhan...

ok...enough bout that...
owh...ya...sedang me'ngecek' mail yahoo tadi,aku dapat mail dari webMD (web pasal mknn2 kesihatan)
cerita pasal certain Nestle product ada E.Coli dan terpaksa di 'recall' sebab banyak kes kan...
so,sila klik link di bawah untuk maklumat lebih lanjut...


Nestle Cookie Dough recall

1 comment:

Sayer Best said...

salam,sila amek tag dan award kt blog aku