Saturday, June 6, 2009

virus H1N1

entry adalah bukan bertujuan untuk mengulas sejarah atau asal usul virus H1N1


tengah melayari internet dengan benda2 lagha,tetibe di buzz oleh member dlm 'ym'
beliau menyatakan kerisauan kerana esok beliau dan rombongan 'international visit' FST akan ke Australia selama lebih kurang seminggu (kalau tak silap)
beliau meng'offer' aku untuk menggantikan tempat beliau
aku gembira sekejap...sebab lepas itu,beliau menyatakan bahawa dah ada 7 orang yang kena virus H1N1 di Malaysia yang tercinta ini.....dan the 7th person was from Australia...(tempat yang beliau nak pergi)
tu yang menambah kecuakan beliau untuk meneruskan misi cuti2 Australia

sekarang ni Kementerian Kesihatan tengah cari siapa orang yang duduk depan '7th person' tersebut,dan juga orang yang duduk belakang sejauh 3 tempat duduk beliau serta orang yang pernah berjabat tangan dengan the '7th person' tersebut....
seram bukan...senang cerita,sila tahan kesemua orang yang bersama2 dalam satu penerbangan dengan the '7th person' tersebut...dan pastikan jangan ada seorang pun daripada mereka berkeliaran di kawasan Nilai dan KLIA pada 15 Jun nanti...muahahahaha

yang lagi sadisnya,the '7th person' tu sebenarnya Aussie
dan datang ke Malaysia bertujuan untuk lari dari virus H1N1 tersebut
sebab negara kita adalah aman makmur damai sejahtera....(ingat lagi lagu patriotik dolu2)
tapi tak tersangka bahawa beliau lah yang menambahkan kesusahan di negara orang pulak...aduih la~
bak kata kawan aku "sekarang ni kes kat Australia dah ade 874,kalau dia tak lari jadik 875 la...huhu"

yang lagi merisaukan beliau adalah apabila beliau membentang kertas kerja di hadapan pensyarah pengiring dan menyatakan kerisauan berkaitan virus H1N1,lecturer2 pulak buat tak tahu....sembang hal masing2...(tak paham aku).....
beliau membuat kesimpulan bahawa,pensyarah2 tersebut telah lama hidup di dunia ini maka tiada kerisauan lagi....
beliau yang masih muda remaja belum sempat pun pergi haji,menuanaikan Rukun Islam yang ke-5...
aku turut bersimpati dengan nasib beliau

apa yang menginsafkan aku ialah beliau sempat lagi men'share'hadis2 berkaitan dengan jalan yang membinasakan diri sendiri...
bagi ayat Quran,hadis sohih....(dia nak share gk dalil aqli tapi mesti sampai besok tak sudah2)
membuatkan aku tak tahu nak reply apa...
rasa tersindir kejap (jap lagi sambung tengok benda lagha...apala~)
sindiran secara lembut seolah2 the other side of me berkata "tu lah ko shida...arashi tak habis2...orang bagi hadis,ayat Quran,ko tak tau nak reply apa...cuba kalau ko tengah sembang dengan Dib pasal arashi,laju je idea keluar...."
maafkan saya Tuhan.....

apa pun,aku mendoakan agar semuanya selamat buat rombongan itu dan sila bawa nama FST dengan baik okeh....
lepas balik dari Melbourne,jangan terus singgah USIM....tunggu aku balik Sabah dulu
tapi don't forget my Kangaroo...the healthy one...ahaks!


2 comments:

Anonymous said...

[tu lah ko shida...arashi tak habis2...orang bagi hadis,ayat Quran,ko tak tau nak reply apa...cuba kalau ko tengah sembang dengan Dib pasal arashi,laju je idea keluar....]

aku terase woa~~!!!

himawari_shida said...

muahaha!
saje nak men'terasa'kan diri sendiri...
tak sangka ada org lain leh join the club..hoho