Sunday, June 28, 2009

salah timing la.......

tidak bercadang untuk mengupdate blog sebab ada cerita yang lebih seronok untuk dikongsi dan haruslah ditulis pada waktu yang sesuai...
sekarang ini terasa sangat penat,seharian be'reunion' dengan member2 old school....
tapi,kalau aku tak update kang blog aku dikatakan bersawang pulakkkk.....(ye tak wana????)
so,here we go......

award from wana...(which i never had before tapi doesn't matter la kan....award blog je pun..bukan aku dapat duit...huhu)
and tag sekali pukal (rasa cam da lama tak main tag2 ni...)



a) Copy badge "Vespa blogger Award Friendship" di atas untuk diletakkan di blog anda.

ok....done!

b)Link / ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

owh...aku mls nk link..kalo nak tau siapa tuan punya badan yang bermurah hati meng'award' aku,lihat kat feedjit di sebelah then klik pada blog 'sayerbest' (dia mmg suka stalk aku nye blog)

okla...aku story sikit...
nama diberi nurul syazwana...orangnya kecik molek....suka melalak g karaoke,minum minuman berkaffein,ada keta yang menenggelamkan kewujudan beliau sebagai pemandu (hoho...),sangat banyak cakap,pandai sebab beliau rajin menghafal dan yang paling penting....suka menentang minat aku terhadap arashi!

c) Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri.

kenapa tak mintak doploh terusss????boleh aku bukak salasilah keluarga aku sekali

1) saya adalah seorang gadis

2) saya adalah seorang pelajar

3) saya adalah anak kedua di dalam adik beradik saya

4) saya adalah sangat membenci perempuan gedik yang perasan lawa....sila baca betul2...BENCI..or boleh juga ditafsir sebagai MENYAMPAH!
kalau sudah terang lagi bersuluh yang beliau adalah sememangnya tak lawa, sila jangan mencanangkan di seluruh pelusuk dunia, dan memaksa sekalian makhluk alam memuji beliau cantik....

orang ni,kalau lawa then perasan tak apa lagi...at least,bolehlah kita cakap "emmm...tak apala...orang lawa memang camtu..."
tapi kalau tak lawa then perasan je lebih,orang akan kata macam ni "elehhh...perasan lawa...harap mekap je tebal....badan je lentik...lawanya tak ke mana pun..."
walaupun pada hakikatnya,aku memang tidak akan menzahirkan ayat2 tersebut secara 'live' tapi,ia tetap bermain2 di minda....bukan bermaksud aku penakut,or hipokrit untuk bercakap tapi aku ni kadang2 malas nak layan benda2 macam ni.aku akan kutuk tapi hanya kutuk dalaman....sebabnya,aku malas nak besar2kan benda REMEH macam ni...
lagipun,itu hak individu untuk perasan lawa kan....walaupun pada hakikatnya....MEMANG TAK LAWA LANGSUNG.tapi biarlah,orang nak feeling2....layan je....(orang lain iyakan je selalu bila ditanya..tapi,bila kumpul,semua cakap belakang...muahahahahha!)

5) saya sangat suka mempunyai ramai kawan sebab saya suka bersosial...saya suka kalau saya ada kawan dari merata tempat....walaupun aku sebenarnya sangat tidak pandai untuk membuat kawan (hambek ko translate habis!)...
aku tak tahu bagaimana untuk memulakan perbualan dengan orang yang baru pertama kali bertemu...jadi,aku perlu masa untuk membuat kawan baru

tetapi,saya sangat menghargai kawan yang ada sekarang ini...(read: kawan yang memang dianggap kawan...classmate tidak semestinya kawan...classmate adalah "classmate")
setiap orang mempunyai kebaikan dan keburukan masing2...so,terima dengan hati terbuka
terutamanya untuk orang yang kita sudah anggap sebagai kawan...gaduh2,cakap belakang,tak puas hati...biasalah...adat orang ber'kawan'....takkanlah aman sahaja sepanjang masa kan....melalui pergaduhan lah kita akan lebih kenal dengan kawan kita.kita tau dia jenis macam mana,apa yang dia tak suka,apa yang dia suka....bukannya gaduh sikit, teruslah pergi mencari kawan lain,mengadu diri disisihkan sedangkan sendiri yang menyisihkan diri,mencari orang lain yang dapat meng'iya'kan setiap apa yang dia lakukan (sebab org lain tak setuju dengan apa yang dia buat)

6) sangat suka kan muzik....tak kisahla mendengar muzik,menyanyi,bermain alat muzik dan juga menari dengan muzik (walaupun selalunya tak jadi)...pengalaman bermain alat muzik hanyalah pada zaman sekolah rendah

7) rasanya,aku bukan seorang yang kreatif (ini masih dalam peringkat kajian)

8) sangat mempunyai imaginasi yang tinggi....ko janganlah bagi aku tengok cerita yang emo2...nanti ada lah orang yang akan senyum secara tiba,then buat muka sedih pastu geleng2 kepala tanpa sebab masa kuliah yang bosan...itu buktinya aku tengah berlakon filem.roh aku tengah masuk dalam cerita yang aku baru habis tengok malam sebelumnya.

aku tengok cerita MAOU,ada dalam dua hari aku berkabung (sebab dalam cerita tu,watak ohno satoshi mati...huhu)
pastu kau boleh imagine benda yang belum berlaku then buatkan ia seperti benar2 berlaku dalam kotak minda...waaahhhhh

9) tidak suka bergaul dengan lelaki yang tidak dikenali....

sudah berkali2 di goda oleh lelaki semasa dalam flight dan meminta nombor telefon tetapi semuanya tidak dilayan.aku boleh layan kalau dia nak tukar2 cerita or anything tapi,bila stat gesel2 bahu mintak num phone tu memang da lebih...aku sumbat tray airasia dalam mulut kang senyap sikit......

10) owh...ini sangatlah obvious...aku adalah peminat ARASHI!!!!!!!!!!!yay!!!!!!!!!
so,sila jangan kutuk apa2 yang berkaitan dengan ARASHI....ko minat inul, new boyz (zaman2 tomok sengau),aku tak kacau ponnnnn...so,sila respek my interest...muahahahaha!

aku boleh layan sehari ulang balik semua clip2 arashi dalam laptop aku ni....di mana,ini sekaligus membuat konklusi bahawa aku adalah seorang yang malas belajar dan hanya suka bermain2....

d) Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda

nantila aku letak nama siapa2....aku nk buat link macam malas sebab tengah penat gila2....so,for the mean time silalah siapa2 yang terasa nak buat benda ni

2 comments: