Friday, March 6, 2009

bosan bukan alasan

bosan...cuti tiba...tiada kerja...semua orang balik...
asal cuti sahaja...terus bosan...
sedangkan kerja berlambak...assignment menimbun...
tu belum kira projek yang retak menanti belah tu...

bosan dengan design template blog sendiri
sampai tukar dah berpuluh kali,tapi entry malas nak update...
tapi,di saat kesibukan yang semakin menunjukkan taringnya ini,
aku sangat memerlukan medium untuk mengarut...
oleh itu,ku gagahkan jua diri ini menukar segala yg mampu
balik kelas pukul 5,aku terusss bukak laptop...edit2 blog
sampailah pukul9 tadi baru siap....
last2..guna template ni jugak..template yg ko perlu edit sendiri
untuk efek yang lebih menawan
ada sesetengah template tu dah siap semua dah
tapi cam tak best je....

berblogging adalah sangat baik untuk kesihatan
kerana ia dapat mengurangkan kadar penyakit hati di kalangan rakyat malaysia
melalui blog,kita boleh melepaskan segala yang terbuku di dalam hati
tanpa perlu peduli kesan dan akibat dari perbuatan membuta tuli kita itu
menurut prinsip utilitarian, 'greatest happiness for a great number'
Bentham (ahli falsafah) berkata bahawa seseorang itu boleh mendapatkan kegembiraan dengan apa cara sekalipun even breaking the rule....

so,sebagai seorang manusia yang sukakan perasaan gembira...
saya pun mengikut kata Bentham dengan berblogging....
sebab saya rasa gembira dpt meluahkan segalanya dlm blog
tak kisahla aku nak kutuk sape ponnnnn...
tapi aku buat modification sket la...aku tak letak nama org yang aku kutuk
tak nikmatlah camtu kan...aku nak biarkan orang yg baca tertanya2..huahuahua
blog aku...sukati aku...sape tak suka,sila baca sambil tutup mata...hoho

apa aku tulis nih???
dah tak tentu arah dah....
ni lah contohnya,kalau kita bosan kita akan lebih cenderung untuk melakukan
apa sahaja asalkan kita boleh lari dari kebosanan
mengarut takpe lagi...
yang penting tak nyusahkan orang....
sama juga konsepnya dengan study...
kalau ko malas takpe,tapi tolong jgn libatkan org lain dalam hal kemalasan ko yg tak berpenghujung tu.....
ni tak...die malas pastu libatkan teamate die yg lain...
nyusahkan org sebab die x buat keje and org lain trpakse cover keje die
so...orang lain penat sbb buat byk keje yg sepatutnya dia buat
then dpt marks sama2......
die pun penat jugak...tension la konon
tension sebab ape????sebab suke sangat kumpul keje..buat last minit
and hofkos la keje tu adalah keje individu so,xdelah alasan die xnk buat kan
klu keje group..mmg takde keje lah die jwbnye......

jadi...bosan bukanlah alasan untuk tak buat keje spanjang cuti ini
kalau nak sangat cari alasan....
jawapan yang paling tepat adalah M.A.L.A.S

No comments: