Tuesday, March 24, 2009

kita adalah masyarakat majmuk

hari sabtu lalu,p putrajaya
tengok kahwin anak prof salmah di dewan persint 16(btlkah aku eja?)
aku gembira sebab aku berpeluang cuci mata
amat ramai lelaki hensem yg berkeliaran merata tempat
muahahahahhahahaha...rasa sangat bahagia
pastu zul ajak tengok pesta belon jap
malas nak stay lama sebab memang takde benda..huh~
then,plan nak g alamanda tapi atas beberapa sebab dan kesilapan teknikal,maka teruslah melencong ke mines...

tujuan utamanya adalah untuk membeli baju dinner si syafika
aku yang takde tujuan ni just ikut je la...
sangat menggoda iman sebab musim ketiadaan duit sudah tiba
jadi,nafsu shopping haruslah dikawal dengan ketat untuk mengelak
daripada memakan batu dan pasir di masa hadapan

nak nyanyi karaoke tapi tak sempat sebab tawaf satu mines untuk cari baju syafika (last2...tak jumpa apa pun...hoho)
untuk melepas geram,aku paksa dia teman aku makan laksa
tapi,sampai food court,tetiba tukar menu jadi mee sizzling pulak
oleh kerana sudah lewat maka,kami pun bersolat maghrib di mines shj
masa nak betulkan tudung after solat tu,masuk lah kat tandas
tandas tu mmg dekat ngan surau so,mmg byklah org repair tudung kat situ
so,ada lah amoi cina (emm..takdelah nak amoi sgt..) ni kat tandas tu
aku kat jeling dari cermin tu,nampak dia tengah berdiri kat belakang sorang kakak yang tengah repair tudung tu...agak lama juga lah dia berdiri kat situ
so,aku assume dia nak tunggu turn msk lam toilet...
then,tetiba dengan nada yang agak kuat dan sedikit tegang, dia kata
"excuse me..can i wash my hand??
kakak kat depan tu pun cam "oohh..ok2..sorry2..."
after cina tu basuh tangan,terus blah camtu...

maybe dia geram sebab tunggu lama sangat untuk basuh tangan sahaja
tapi salah dia juga.kalau dia cakap awal,takdelah dia kena tunggu lama kan
akak2 yang tengah betulkan tudung tu pun satu hal
kalau dah sesak sangat tu,tak payahla nak lilit satu mcm tudung tu
kalau dah pro takpe..lilit sekali dah jadi..
susah sangat nak lilit tu kan..pakailah tudung labuh.tak yah lilit2 punya..sekali sarung je...cukup..pannnggggg..lempang diri sendiri
cubalah consider pengguna tandas yang lain kan...ni siap nak mekap bagai...
dah malam pun..nak mekap apa lagi??
si amoi ni pulak mesti dah pandang serong dengan orang melayu yang pakai tudung...apa lagi kalau bukan kita,orang islam

aku agak terganggu dengan situasi tersebut menyebabkan aku teringat2 sampai sekarang
menunjukkan kita,perempuan melayu islam yang bertudung memang sangat 'jangok' tak mengira masa, tempat dan situasi......
tapi aku tak lah kot....hoho

No comments: