Sunday, August 16, 2009

janji yang tak pernah terlaksana

gosip hangat untuk hari ini..
akhil hayy da kawen ngan waheeda....
(terima je la la...xde yg lagi hangat...aku bg gosip artis jepun kang tak paham lak...)

hidup sebagai pelajar ni sebenarnya tidaklah susah sangat
cuma kena pandai2 bahagi masa dengan baik
insyaAllah semua akan menjadi mudah
perlu ada planning urang puti bilang....huhu

masa sekolah menengah dulu, aku suka buat jadual untuk mengurus masa sendiri
tapi bukan secara menyeluruh
cuma untuk contoh waktu ni aku akan study subjek ni, pastu subjek ni etc.
walaupun memang jarang diikuti kecuali dekat2 spm barulah aku disiplin sket....

masuk universiti, aku menjadi malas untuk membuat jadual hidup sendiri
i do plan but,its just inside my mind and i act it out
but....as usual...never works!haha....
contohnya malam ini aku plan untuk buat assignment enzyme after isyak means at 9.++
i prepared all the things needed (mcm kan nak g mengembara je), clean up all the messes for my own comfort but at last...ended up surfing this nonsense facebook..huh~

***********************************************************************

ada benda lain nak tulis sebenarnya tapi lupa
so,izinkan aku mengarut
saya sekarang adalah sangat berada dalam mood flashback
tadi ada sorang member ni ym cakap pasal satu moment masa sekolah menengah
benda ni terjadi waktu orientasi student form4 by student form5
perlu diketahui di sini bahawa orientasi itu hanyalah untuk student baru supaya diorang lebih kenal sekolah baru but, skul aku ni ada palui sket di mana student lama pun perlu di orientasi sekali.....
kami memang memberontak...awal2 lagi da tunjuk belang...senior nak tekeluar anak tekak jerit2 suh kumpul tapi kami saja la buat bodo lenggang lenggok turun tangga
pastu tak menuju ke dewan plak tu....rilek je keluar barisan melencong ke kelas kononnya nak ambik kerusi sebab tak cukup.....hambek kooo lepak lama sket....baru best...haha

pastu aku la kan kepalanya....
teruslah dilantik jadi penghuluwati ke ape nama tu...ketua untuk pompuan la kan....
sebab yang lain tau memberontak senyap2 je.....apa daaaa
ada satu scene ni...bese la....faci tutup lampu,pastu ko kena tutup mata smbil ada orang baca sajak kt depan...penuh kesedaran,konon2la macam kan yang dalam dewan tu sume anak derhaka ko nak sedarkan tentang tanggungjawab terhadap ibu bapa.....
eh...tolonglah.....boleh tak cakap elok2...bukannye kitorang ni bodo sangat tak paham benda tu kan....tak yahla sampai nak tutup mata then buat efek2 sedih...nak tipu budak2 boleh la....ni pendekatan untuk budak form4??????kem salam je la......
pastu yang paling tak tahan,ade pulak suruh kitorang tulis nama orang2 yang kitorng nak bawa g convo (nampak cam dewasa sketla kan....convo....kalo ckp penyampaian hadiah sekolah ketara sangat budak2nye...)
so...tulisla nama mak bapak and sedara mara....then,dia bagi la situasi masa2 nak g convo tu byk sgt halangan....memula takde kete,pastu kena nek bot tapi bot plak x muat so,sape yang ko nak tinggalkan.....eh...bodo ok.....dari situ diorang nak ukur kasih sayang ngan parents kita????aku tinggalkan parents sebab kalau bot overload pastu tenggelam nak salahkan sape????tak ke membunuh namanye tu?????
and at the first place...nape lak nak g convo aku kena nek bot????apekah diorang tak leh fikir yang masa kitorang convo tu zaman da memang maju gile2 dan mustahil lah universiti kat malaysia ni kena naik bot dulu baru sampai kan....gile tade hotak!

pastu ape tah cite die...bla....bla...bla....masa nak masuk dewan convo lak orang last yang ade ngan kita sakit jantung pastu mati tak sempat nak tengok kitorang convo....bapakla malang nye family...da la kena nek bot mula2 pastu sorang2 kena tinggal kat pertengahan jalan sebab ada je halangan macam kan nak g convo tu kena lalu padang pasir,nek unta segala,7 hari 7 malam baru nak sampai....then,at the same time yang last person mati lak depan pintu nak masuk dewan convo...tu sakit jantung bukan sebab ape,sebabnye da penat sangat berjalan ade je halangan...memang tak waras sape yg buat jalan cite tu...

habis je kitorang bukak mata..tetiba senior gaduh sesama diorang...lawan2 cakap...jarit2 cam kerasukan....walaweh...ko tak berbulu ke???
aku tahan lagi masa tu....kan aku ni kalau marah sangat,aku leh nangis...so,tahan nak nangis la masa tu...tak dapat nak buat apa kan...so,nangis je la...haha!
tetiba ada sorang dak laki ni lawan cakap senior tu...gaduh la...sebab kitorang tak puas ati diorang buat camtu...senior pulak ada yang sokong and ada yang tak so,kira cam ada dua haluan la....
kawan aku sorang,pompuan neh...join gak jerit2...haha!tak puas hati punya pasal....
time wakil pompuan kena bagi komen...aku bangunlah...sambil cakap,sambil nangis...jerit2 lawan cakap drg....pastu ada satu statement yang paling bodo aku pernah buat...aku cakap camni masa nangis2 tuh "kami ni perempuan!" wakakakakkakakakakka
sangat not related okkkkkkk.....after aku cakap cmtu,sempat lagi fikir lam hati "ape yang aku merepek ni?"huhu.....sangat malu okkkkkk...tapi nak tunjuk protes tu kan,aku teruskan jugaklah kata2 yang aku rasa semuanya da tak berilmiah dan sangat emo then habis cakap,aku terus keluar dewan tapi ada beberapa senior datang pujuk aku masuk balik...tau cuak sebab kalau aku blk hostel mesti warden bising sebab aku sorang je yg balik...yang lain mana..so,kalau dia cek...kantoila kan...haha

memang dewan sangat dipenuhi dengan jeritan yang berbalas2 malam tu....hantu pun takut nak campur sekali.....
after keadaan da reda sket...barulah tau yang tu sebenarnya hanyalah lakonan diorang semata2...dengan muka senyum2 kambing...sume minta maaf ngan kitorang kononnya tu saja nak uji daya ketahanan ke pebenda tah....waaaaaa....cantek punya muka....memang malu gile masa tu!rasa cam nak toreh muka pastu tukar ngan angelina jolie supaya semua orang terpesona dan melupakan kata2 memalukan yang telah aku cakap sebelum tu...
tapi sangatlah bangang okkkk....gaduh2 cam orang tak bertamadun...sebenarnya kitorang pun da agak yang benda tu hanya lakonan....takkan lah senior tetiba nak tendang kerusi dan gaduh konon tak puas hati la kan.....sedangkan sebelum tu okkkkk jeeeeee
tapi da diberi peluang untuk jerit kuang ajar...so,kami pun tidak melepaskan peluang untuk berkurang hajar dengan senior2 itu....muahahahahaahha!

tapi satu benda yang best nya....ex aku masa tu one of the facilitator so,dia pun joinlah pujuk kan....best...best...muahahahahahahaha!!!!!!sempat lagi menggatal....sume orang pujuk aku diam je...tak respon....senior laki sume kumpul kat aku say sorry tapi aku buat tak layan je (ceh...macam hot item la kan masa tu....jual mahal la skettt)...tapi once my ex ni bukak mulut je terus aku senyum...sangat gedik okkkkk.....

keesokan harinya...habis aku menjadi sindiran semua pihak berdasarkan statement tak berkaitan itu....sampai sekarang pun, kalau ada sesiapa yang ingat benda ni...memang sangat sesuatu la...hehe....sangat susah untuk dilupakan...dan pasal kejadian ini juga lah aku menjadi benci kepada semua senior yang setahun lebih tua dari aku...tak kira di mana2,mesti tak boleh masuk....dan kerana itu juga,aku berusaha untuk menjadi seorang yang cool dan mengelak untuk berkata2 semasa marah...huahuahua


oklaaa.......da penat ni...nak buat assignment pulak
alaaaaa da pukul 12 lbh...kena tidur ni....lalala~
(pigi daaaaa........apala ko ni shida....palui jak...haha)

5 comments:

kaiy said...

aii shida.. macam aku tau ja cerita ni
hahaha

himawari_shida said...

aik???
camana ko buli tau???
ingtkn kes tertutup...huhu

♥ suterakasih ♥ said...

haii..take ur award fr my blog ;)

Anonymous said...

aduihhhhhh. dalam byk2 artikel yg aku pernah baca dlm dunia ni, ni la 1 of my ferveret. gilos!!! aku b'bangga dgn watak hero n heroin yg d tnjukkan oleh 3org student tu. mwahahaha -si wani-

himawari_shida said...

owh...adakah cik kenal siapakh hero dan heroin tersebut????hahaha