Wednesday, August 26, 2009

saya adalah sangat malas untuk menge'post'...



lihat itu kalian...aku dapat award lagi (berlagak ko shida...baru berapa pun award ko dapat...)
aku pelik kenapa gambar ni keluar dua sekaligus masa aku upload...then,tak dapat delete pulak...biarla...
apapun...
thanks to pemberi anugerah...syazayann (kalau nak tahu nama sebenar dan berkenalan lebih lanjut,sila ke alamat blog seperti yang terletak pada award di atas...aku malas nk edit2 link)
aku tak tau apa ciri2 yang dia lihat pada blog aku ni menyebabkan aku terpilih sebagai penerima anugerah yang ulung ni
kalau nak kata best...cam bosan adala...mengarut benyak...
sudahla tak lawa,tiada link apa2...
aku malas ok....malas sebab banyak kali tukar layout,kena suruh delete itulah...inilah....
hidup biar simple...sedapkan hati sendiri
dia suruh jawab soalan so,aku jawablah ni......

owhhh...tidaakkk...apa ko buat ngan blog ko yann...aku mau kopipes pun nda dapat..terpaksa taip balik...nasibla sikit ja...hoho

1. sapa nama kitak???(sapa nama awak???)

nama saya Ashidah Kamsin atau lebih mesra dengan panggilan shidacomel yang diiktiraf oleh AOAC...ambekkkkk....bukan calang2...ermm..kepada yang tak tahu,sila google untuk meluaskan pandangan dan menimba pengalaman

2. tadik kitak sungkey mam pa???(makan pe tadi berbuka puasa)

saya telah memakan sebijik kurma,secubit kuih donat dan segelas air kosong sementara menunggu nasik masak...selepas maghrib,saya memakan pulak nasi putih, ayam panggang Giant yang tak masak dan tak sedap beserta dengan gulai nangka....menyelerakan bukan????

3. baju raya taun tok warna pa???(apa warna baju raya awak???)

baju raya belum dibeli...sebab mood raya adalah kurang kerana kemungkinan besar akan balik pada pagi raya so,sila pakai jeans....buat revolusi sket balik kampung..hoho...
tapi kalau bajet da sampai,rasanya nak beli kaler merah menggoda or biru jiwang...ok???

buat pengetahuan umum, bahasa rojak di atas bukan bahasa jepun...itu adalah bahasa Sarawak...hanya orang2 terpilih sahaja boleh faham...








ermmmm...sejak akhir2 ni,aku selalu sangat sakit belakang bahagian pinggang dan bahu...
selalu sakit semasa duduk bersila menhadap laptop atas meja jepun berjam2 lamanya sambil menonton cerita2 jepun atau gameshow jepun (read: arashi...) dengan bertemankan buku 'perkara asas dalam bahasa jepun' disertakan dengan penguasaan tulisan jepun iaitu hiragana dan katakana diselang seli dengan bunyi mesej dan juga deringan henpon dalam lagu jepun....


ooowwwwhhh...adakah saya kini berada di Jepun?????
doakan saya semoga dapat memijak bumi Jepun satu hari nanti...tahun depan mungkin...hoho


sakit2 ni sebenarnya adalah tanda2 menopos...ehhhh...silap...tanda2 penuaan or lanjut usia...macam kan aku ni da 60 tahun....
ini semua adalah peringatan Tuhan kepada hambanya agar kita lebih menghargai apa yang kita ada sekarang ini...mensyukuri nikmat kesihatan yang diberi.....
memberi amaran bahawa kita seharusnya lebih menjaga kesihatan...jaga pemakanan dan gaya hidup yang sihat atau dalam erti kata yang lain....


SILALAH BERJOGING WAHAI ASHIDAH....
KONON NAK JOGGING AFTER SAHUR....TIDUR JA LEBIH!!!


eh...tapi aku bersenam juga dalam bilik....
emmm...yala2....aku jogging weekend ni...jangan risau!!!!

1 comment:

kaiy said...

haha..
betul tu
sila lah berjogging wahai ashida