Wednesday, August 12, 2009

malam yang sepi..pi..pi...pak man jual topi..pi..pi...

mengikut kamus hidup seorang pelajar yang normal...pukul 12am adalah masih dikategorikan sebagai 'awal' untuk waktu tidur...
biasanya....(ni ikut kamus hidup aku lah ni..) standard waktu untuk tidur adalah pukul 12.30 - 1.00 am (ceh...ko...30mnt je pun beza!)
dan biasanya..kalau ada assignment,lab report or anything yang perlu disiapkan...waktu tidur adalah pada pukul 3.00-4.00am...kadang2 ada yang jadi kelawar tak tidur langsung....

tetapi...semenjak dua menjak ini....
saya selalu tidur pada pukul 11.++ pm....pernah juga tidur pada pukul 10.++ dalam keadaan yang dahsyat dan tidak berselimut....
ada dua kemungkinan mengapa hal ini berlaku....

pertama: saya adalah sangat penat terutamanya pada hari isnin dan selasa di mana hari isnin,kelas sampai pukul 6petang (i tak biasela kelas lewat2 petang ni...) dan subjek juga adalah berat2 belaka so,memerlukan tenaga yang lebih di situ....hari selasa pula adalah lab bakery....seharian buat roti...uli tepung duduk di bawah aircond....lab start pukul 10.30 dan proses membuat roti pula adalah non-stop sampai pukul 3.30 petang tanpa memakan apa2...jadi...faham2lah situasi itu bagaimana ye kawan2.....sudah pastinya aku tidur dalam keadaan yang tunggang langgang...janji lampu tutup...

kedua: saya adalah tidak membuat apa2 pada waktu malam menjadikan saya sangat malas dan asyik berbaring sampai tertidur...hal ini juga akhirnya mendorong saya untuk tidur lebih awal kerana saya tak tahu nak buat apa....gaya macam bukan student final year,kena buat tesis dengan assignment yang melambak....apa da aku ni.......oleh kerana subjek kritikal hanya ada 3 sahaja,maka masa agak kosong kerana tidak perlu menyiapkan banyak tugasan serta membaca banyak jenis nota.....

tapi rasanya masa cuti mid sem ni kena insaf sikit coz deadline assignment semakin hampir dan test mid sem pula bakal menjelmakan diri after break....so,hargai masa yang ada sekarang ini....

hari ini rasa macam nak tambah another reason why aku selalu tidur awal

ketiga: sebab aku tension + sakit ati+ geram + nyampah i........
bila hati tengah sakit,jiwa tengah kacau...nak buat kerja,satu apa pun tak jadi so...tidur mareeeee
jangan ditanya sebab aku sakit hati kerana aku sendiri pun tak tahu...secara tiba2...ada sebab yang tidak boleh diperkatakan di sini sebab aku tau..da ramai org kluar msk blog ni...kang kecoh lak...huhu
selain itu...mengulangkaji katakana adalah sangat tidak seronok sama sekali.....da la sensei pun macam bosan je...bukan 'macam'..memang bosan sangat...seriussssssss.....aku rindu lao shi mandarin aku masa tahun 2...sangat aktif dan rajin....wuwuwuwu...aku pun semangat nak belajar






saya tak ngantuk....
tapi saya mahu tidur.....
lantaklah dengan test jepun esok....lantaklah dengan katakana.....
saya menjadi kejam dengan diri sendiri....





abaikan...

No comments: