Tuesday, January 20, 2009

latest craze

hidup aku sungguh tidak berdisiplin sejak akhir2 ini
jangan salahkan orang @ benda @ apa2 yg lain sebab aku memang seorang yg lack of self control bila aku memang dah start attracted to something...huhu
so...mehla aku story mory sket apa yang menyebabkan aku jadi sebegini teruk sehinggakan segala kerja terbengkalai dan all my notes x berusik melainkan ketika ada klas...

ok..here we go.....
this boyband is from japan......A.R.A.S.H.I
kenapa aku suka dorang ne?sebab lagu dorang best (instead of they are all cute..haha)
tapi serious.....kalau dorang ni hodoh pun aku akan minat jugak(ceh...)
sebab lagu dorang mmg best dan variety show yg dorng host pun memang best
satu lagi sebab adalah dorng sangat natural depan camera..i mean,bukanla natural beauty ke ape ke....their attitude and their bond juga sangatlah kuat...


ARASHI ditubuhkan pada tahun 1999 dan masih bertahan sampai sekarang
merupakan top band di jepun...berada di bawah johnny's entertainment label
ada banyak lagi band lain seperti NewS,kat-tun(ni aku x brapa gemar),v6,TOKIO,SMAP,KinkiKids,Hey!Say!Jump!(ni baru,thn 2007)mmm...pe lagi?
whatever la kan..tapi among them aku suka NewS and ARASHI...sebab apa?
once again...sebab lagu drg best....
start with ARASHI...aku suka SAKURAI SHO...(2 dari kiri gambar di atas)
ni gmbr die utk lbh jelas


jgn tnya kenapa aku suka beliau...selain daripada kecomelan yang sangat menggoda keimanan,beliau juga adalah agak bijak...dan artis yang paling bijak dalam banyak2 artis di bawah Johnny's entertainment yang lain...sebab beliau merupakan graduan universiti Keio (salah satu universiti top di jepun) dalam jurusan ekonomi...
beliau juga sangat 'fluent' dalam bahasa inggeris(which is so rare among the japanese) dan menyanyikan part rap dalam setiap lagu ARASHI....ok...aku juga suka their leader iaitu OHNO SATOSHI..


ni bukan sebab beliau bijak ke apa....tetapi lebih kepada personality
beliau sangat pendiam dan lucu...dan juga sangat hebat dalam menari...
serious best bila dia menari..suara juga adalah best...

ok....now move to NewS...


aku kenal NewS lebih awal dari aku mengenali ARASHI dan aku meminati NewS lebih dulu daripada ARASHI....cuma 1 benda yang kurang pada NewS iaitu their group's bond...
dorang ni memang kurang rapat antara satu sama yg lain...sebab mungkin before dorang jadi group,dorang ada kelompok kawan dorang sendiri...tapi skarang better la daripada awal2 formed dulu...tapi masih x boleh lawan ARASHI la....NewS

formed pada tahun 2003...under Johnny's entertainment label juga la..
and for sure ARASHI adalah senior dorng.....
panjang sebenarnya crita drg ni tapi malas la plak aku...

jadi...itulah storynya......
aku yang spoiled sejak akhir2 ni sebab sgt addicted dengan segala macam lagu dan video2 mereka...concert serta movie yang dilakonkan oleh mereka......

aku harap dengan cara aku share sket ngn korang sal benda2 x berfaedah ni...kurang sketla kot beban aku...huhu...kurang sketla ke'eager'an aku nak crita kat orang lain sal benda ni dan seterusnya dapat mengurangkan habit aku yang asal buka laptop je terussssss la pasang video2 ni sume.......

hope soooooooooooo

No comments: