Wednesday, November 19, 2008

walaupun ko bijak tapi ko still bangang

petang yang damai...sambil mendengar lagu la isla bonita.
baru habis melantak cucur yang dimasak sendiri
dan sedang membelek2 nota food microbiology...

tiba2 di buzz oleh member dalam ym..
aku pon buzz balik,beliau pun turut membalas dengan buzz lagi
pem'buzz'an berlanjutan beberapa ketika

kemudian sesi bertanya soalan standard
'exam bila hbs?'
'balik tidak?'
klu balik 'bila?'
kalau tidak 'kenapa?'
aku pun layankan sahaja......

pastu tetiba beliau mengutuk2 aku...
mungkin dengan niat ingin bergurau tapi beliau memang agak bangang aku rasa
dan sudah pastinya beliau mengutuk tentang bentuk fizikal ku yang agak comel ini
memandangkan beliau adalah rakan sekelas masa form 5 jadi aku tidaklah ambil kisah sangat
tetapi,beliau sangatlah bangang(lagi...) kerana dahlah kutukan itu secara tiba2,cuba pula buat lawak yang aku rasa hanya beliau sahaja yang gelak kelucuan
aku rasa macam nak masukkan tangan dalam laptop ni tampar2 muka beliau sambil berkata "aku benci kau!aku benci kau!"(dengan nada yang manja)

aku rasa sangatlah seperti bangang(lagi...) kalau aku terus melayan mamat 3suku itu
jadi aku pun mengambil keputusan utk meneruskan pembacaan nota ku sambil mendengar lagu yang kini telah beralih ke mariah carey 'my all'....lagi best jiwang sorang2...

mamat itu sungguhlah hampeh!
sangat mengganggu ketenangan awam..
aku jarang marah kalau ex-schoolmate aku kutuk or gurau senda dengan aku...biasalah kan..aku pon kadang2 suka juga kutuk dorang nih...huhu
contohnya samju,yusrie,salma,salha...dorang ni lah yang agak selalu bergurau (read=kutuk) aku
tapi rileksla kan.....jali yang physco tu pun aku tak ambil port sangat..ni kan pulak kawan2 aku sendiri (jali bukan kategori kawan)

tapi mamat ni memanglah...dahla kitorang memang dah lama tidak ber'kontek' ym,apatah lagi sms,kol jauh sekali,tiba2 pulak kutuk aku kat ym...aduih....
kalau dia tu kategori close friend aku boleh terimala kan...memang itupun cara kami bertegur sapa tapi,dia tu siapa?siapa dia?hanyalah makhluk Tuhan yang ditakdirkan menjadi classmate aku masa form4 dan form5....
memang kerja beliau adalah mengutuk aku semenjak sekolah menengah lagi
pasal tu lah aku rasa beliau tidak mempunyai banyak kawan...muahahahahaha
bijak memang bijak, tapi kalau bangang buek po????hohohohohohohohoho

kini mp3 ku telah memainkan lagu 'my girl' daripada michael bolton


setelah banyak klu yang diberi di atas,
kamu rasa siapa yang aku maksudkan?
hehe....sila simpan jawapan dalam hati....

2 comments:

♥ suterakasih ♥ said...

shidaaahhhh...sapa 2 urg aaa???betapa bangang 2 urg..hoho
dkpla otak ku napa tbayang c jamil plak??cam teda kaitan plak hihi
sapa ehh???
(nyibuk ni mo tauk..hihi)

himawari_shida said...

haha!
smpanla jwapan lam diri sendiri..huhu